Disqus Shortname

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Άδωνις Γεωργιάδης: Έδωσε 10.000.000 ευρώ σε «αδιευκρίνιστη» εταιρία χωρίς ΑΦΜ, διεύθυνση και Χώρα επίσημης έδρας!

 


Παραμύθια τα «μεγάλα deals» που διαφημίζει ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις ΓεωργιάδηςΕταιρίες φαντάσματα με προγράμματα που ξεπερνούν τα 150.000.000 ευρώ
Από τις 27 υπο σύσταση εταιρίες – για το 2020 – που μπήκαν σε καθεστώς ενίσχυσης, οι 13 δεν έχουν ούτε ΑΦΜ ούτε σελίδα στο ΓΕΜΗ
Άφαντη εταιρία με προορισμό εγκατάστασης την Πάτρα, διεύθυνση στη Ζάκυνθο, έδρα την Αργεντινή, μετόχους Ρώσους και ενισχυόμενο κόστος 9.136.400,17 ευρώ
Από τις 27 υπό σύσταση εταιρίες -για το 2020- που μπήκαν σε καθεστώς κρατικής ενίσχυσης, οι 13 δεν υπάρχουν ακόμη, αφού δεν εμφανίζουν ούτε ΑΦΜ ούτε σελίδα στο ΓΕΜΗ

Φύκια για μεταξωτές κορδέλες είναι πολλές από τις επενδύσεις που διαφημίζει ο υπουργός Ανάπτυξης Aδωνις Γεωργιάδης, καθώς εταιρίες που ενέταξε σε καθεστώς ενίσχυσης, επειδή επρόκειτο δήθεν να επενδύσουν στη χώρα μας, είναι στην πραγματικότητα… φαντάσματα.Από την Εμμανουέλα Τσουδερού

«Εγκρίναμε 180 νέα επενδυτικά σχέδια συνολικού προϋπολογισμού 1,240 δισ. ευρώ, που εντάχθηκαν στον Αναπτυξιακό Νόμο» αναφέρει στην προσωπική του ιστοσελίδα ο υπουργός Ανάπτυξης. Πόσες, όμως, από αυτές πρόκειται να υλοποιηθούν;

Σύμφωνα με τον Αναπτυξιακό Νόμο σε ισχύ (4399/2016), δικαίωμα ένταξης σε κρατική ενίσχυση έχουν και εταιρίες οι οποίες είναι υπό σύσταση. Προφανώς αυτές πρέπει σε εύλογο χρόνο να συσταθούν για να εκμεταλλευτούν τα κρατικά κονδύλια και εν τέλει να ολοκληρώσουν το έργο για το οποίο χρηματοδοτούνται, εντός χρονικού πλαισίου. Ερευνήσαμε, λοιπόν, τις υπό σύσταση εταιρίες που εντάχθηκαν σε καθεστώς ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας και τα αποτελέσματα ήταν πρωτοφανή.

Συγκεκριμένα, για το 2020, από τις 27 υπό σύσταση εταιρίες που μπήκαν σε καθεστώς κρατικής ενίσχυσης, οι 13 δεν υπάρχουν ακόμη, αφού δεν εμφανίζουν ούτε ΑΦΜ ούτε σελίδα στο ΓΕΜΗ. Αυτές είναι οι εξής: ΑΚΤΑΙΑΛΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., ΚΜ ΑΡΚ Α.Ε., ΦΩΤΙΟΣ ΓΙΟΥΡΕΛΗΣ Μ.Ι.Κ.Ε., APOLLO RESORTS MON.IKE, ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ 70 Α.Ε., ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ-ΓΑΝΩΤΑΚΗ Α.Ε, SAINT NIKITAS PARADISE LUXURY SUITES & SPA, VIMAD IKE, SUMMER SPIRIT A.E., ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΙΟ ΙΚΕ, MASTICHARI DREAM, S56 ASSETS M.IKE, HAROUPIA HOLDINGS LIMITED.

Για τις παραπάνω εταιρίες, που δεν μπορούν να βρεθούν και πιθανότατα δεν έχουν καν δημιουργηθεί ακόμα, το συνολικό ενισχυόμενο κόστος για τα επενδυτικά σχέδια που έχουν καταθέσει αγγίζει τα 111.594.259 ευρώ, ενώ το ποσό ενίσχυσης με τη μορφή της επιχορήγησης θα ήταν 29.215.493 ευρώ.



Σύμφωνα με τον νόμο, οι εταιρίες που εντάσσονται στο καθεστώς ενίσχυσης οφείλουν να έχουν ολοκληρώσει το επενδυτικό τους σχέδιο σε τρία έτη από την ημερομηνία που υπάχθηκαν στον Αναπτυξιακό Νόμο. To 2021, ωστόσο, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, με τροπολογία που ψηφίστηκε στον νόμο 4801/2021 για τα έργα που μπήκαν σε καθεστώς ενίσχυσης έως τον Μάιο του 2021, δόθηκε παράταση δύο ακόμη ετών για την ολοκλήρωσή τους. Και σε αυτή την περίπτωση, όμως, μοιάζει τεχνικά αδύνατον τα επενδυτικά σχέδια που αναφέρουμε να ολοκληρωθούν στον χρόνο που απομένει, όταν δεν έχουν καν συσταθεί ακόμη.

Περίπου το ίδιο συμβαίνει και με εταιρίες που εντάχθηκαν στον Αναπτυξιακό Νόμο το 2021. Υστερα από δειγματοληπτικό έλεγχο περίπου 14 εταιριών που βρίσκονταν υπό σύσταση κατά την ένταξή τους στο καθεστώς ενίσχυσης, δεν καταφέραμε να εντοπίσουμε τις Λακωνική Φιλοξενία, ΚΥΡΟΣ ΙΚΕ, GROVE A.E. και BARONA MUJTASIBOV RUSTAM Μ.Ι.Κ.Ε. Για τις παραπάνω εταιρίες το συνολικό ενισχυόμενο κόστος φτάνει στα 38.162.077 ευρώ, εκ των οποίων τα 12.357.173 ευρώ θα ήταν η επιχορήγηση.

Ειδικά η BARONA MUJTASIBOV RUSTAM Μ.Ι.Κ.Ε. παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Είναι και η πιο κραυγαλέα περίπτωση «φαντάσματος» και εντάχθηκε στο καθεστώς ενίσχυσης τον Απρίλιο του 2021. Αντικείμενο του επενδυτικού σχεδίου της εταιρίας είναι η κατασκευή μονάδας παραγωγής φυτοφαρμάκων.

Σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο στη Δι@ύγεια, η συγκεκριμένη μονάδα είχε συμφωνήσει να τοποθετηθεί στο οικόπεδο ΟΤ 35Γ της Βιομηχανικής Περιοχής Πατρών, το συνολικό ενισχυόμενο κόστος θα άγγιζε τα 9.136.400,17 ευρώ, ενώ από αυτό το ποσό τα 3.548.489,06 ευρώ θα ήταν η ενίσχυση.

Σε επικοινωνία της «κυριακάτικης δημοκρατίας» με τη Βιομηχανική Περιοχή Πατρών μάθαμε πως η εταιρία είχε πράγματι επικοινωνήσει περίπου πριν από έναν χρόνο μαζί τους, προκειμένου να αγοράσει τη θέση ΟΤ 35Γ, αλλά το αίτημά της δεν προχώρησε. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, κάθε εταιρία που ενδιαφέρεται να ενοικιάσει ή να αγοράσει έκταση σε βιομηχανική περιοχή οφείλει να καταθέσει φάκελο με τα επίσημα στοιχεία της, όπως το έγγραφο της σύστασης, το μετοχολόγιο κοκ.

Στη περίπτωση, όμως, της BARONA MUJTASIBOV RUSTAM Μ.Ι.Κ.Ε. είτε δεν κατατέθηκε φάκελος ποτέ είτε ο φάκελος που κατατέθηκε δεν έγινε δεκτός από τη διεύθυνση της ΒΙ.ΠΕ. Το μόνο στοιχείο που βρέθηκε γι’ αυτή την εταιρία ήταν μια διεύθυνση στη Ζάκυνθο, η οποία αναγράφεται στο έγγραφο της Δι@ύγειας. Αναζητώντας την, όμως, δεν βρήκαμε επιχείρηση, είτε με αυτό το όνομα είτε με αυτό το αντικείμενο.

Αξίζει να σημειώσουμε πως υπάρχει ένας κύριος με το όνομα BARONA MUJTASIBOV RUSTAM, που συμμετέχει σε εταιρία με τίτλο Swiss Chemical S.A. και έδρα την Αργεντινή(!). Συνεταίροι του στην εν λόγω εταιρία είναι δύο Ρώσοι πολίτες, ο ένας εκ των οποίων διετέλεσε τουλάχιστον μέχρι και το 2018 πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου της Μόσχας, ενώ έχει εκπροσωπήσει και ρωσική τράπεζα με έδρα τη Σεβαστούπολη της Κριμαίας.
Τρεις περιπτώσεις που παρουσιάζουν ενδιαφέρον

Τρεις ακόμα εταιρίες που έχει ανακοινωθεί ότι μπήκαν σε κρατικό καθεστώς ενίσχυσης παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον.

-Η Emion Capital Limited μπήκε σε καθεστώς ενίσχυσης στις 27 Απριλίου 2020, αλλά δεν μπορεί να βρεθεί καταχωρισμένη στο ελληνικό εμπορικό μητρώο. Υπάρχει μία με την ίδια επωνυμία στο κυπριακό. Αν η εταιρία που θα λάβει την ενίσχυση είναι η ίδια, δηλαδή κυπριακή, τότε πρόκειται για περίπτωση που αντιτίθεται στον νόμο, ο οποίος δεν επιτρέπει την ένταξη σε καθεστώς ενίσχυσης εξωχώριων εταιριών. Το κόστος της επένδυσης είναι 3.001.000 ευρώ και η ενίσχυση 1.205.400 ευρώ.

-Η Luxurious Aeropi A.E. εμφανίζει σελίδα στο ΓΕΜΗ η οποία όμως είναι κενή, ενώ το ΑΦΜ της δεν έχει γνωστοποιηθεί ακόμα στο εμπορικό μητρώο. Μπήκε σε καθεστώς ενίσχυσης στις 29 Ιουλίου 2021, άρα έχει μόνο τρία έτη προθεσμία για να ολοκληρωθεί. Είναι ρωσικών συμφερόντων και επρόκειτο να κατασκευάσει το πεντάστερο ξενοδοχείο στον Σκορπιό. Δεν είναι καθόλου απίθανο, λοιπόν, η καθυστέρηση της επένδυσης στον Σκορπιό να οφείλεται στις κυρώσεις στη Ρωσία. Αυτό πρακτικά σημαίνει, όμως, ότι η επένδυση πιθανότατα δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί. Το κόστος της ήταν 24.699.120 ευρώ και η ενίσχυση 4.322.34 ευρώ.

-Η ATΛΑΣ HOTEL MANAGEMENT MON.IKE εισήχθη σε καθεστώς ενίσχυσης στις 20 Μαρτίου 2020, αλλά επίσης δεν υπάρχει στο ΓΕΜΗ. Βάζουμε ωστόσο ένα ερωτηματικό, επειδή υπάρχει μια αντίστοιχη ανώνυμη εταιρία. Επομένως, είτε η ανώνυμη εταιρία επρόκειτο να δημιουργήσει μονοπρόσωπη ΙΚΕ και δεν το έχει πράξει είτε μπήκε σε καθεστώς ενίσχυσης με άλλο νομικό πρόσωπο, γεγονός που δημιουργεί ερωτήματα. Το κόστος της επένδυσης είναι 7.598.782 ευρώ και η ενίσχυση| 2.127.659 ευρώ

Οταν το σύνολο των επενδύσεων στις οποίες μπαίνει ερωτηματικό από τυχαία δειγματοληψία φτάνει τα 187.751.825 ευρώ, τότε καταλαβαίνει κανείς πόσο εικονική πραγματικότητα είναι η ανάπτυξη που «πιστώνει» στον εαυτό του ο κ. Γεωργιάδης.


Ολα αυτά τελειώνουν με την διακυβέρνηση της χώρας απο την ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ.


Ι. ΘΕΣΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ – ΒΟΥΛΗ
 
1.0 ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΣΤΟ ΝΑ ΠΡΟΒΟΥΝ ΣΤΑ ΚΑΤΩΘΙ:
 
1.1. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ:
 
1.2.1. Η Επιτροπή Ελέγχου Δημοσίου χρέους: Θα προβεί σε μια ενδελεχή έρευνα, για τον έλεγχο την αξιολόγηση και τη δομή του δημοσίου χρέους σε βάθος χρόνου, τόσου ώστε να αποδειχτεί στο σύνολο η αλήθεια, με την επικουρία ομάδας παγκοσμίως αποδεκτών εμπειρογνωμόνων ελεγκτών. Ο έλεγχος θα περιλαμβάνει χωρίς να είναι περιοριστικό, το πως δημιουργήθηκε το Δημόσιο χρέος, ποιοί ήταν οι δανειστές, με τι συμβάσεις δεσμεύτηκε το κράτος και η τήρηση αυτών, ποιός γνωμάτευσε και αποφάσισε επ’ αυτών, θα πιστοποιηθεί εάν και εφόσον είναι απεχθές το χρέος, εάν τα χρήματα έφτασαν και πόσα έφτασαν στην Ελλάδα, πως τοκίστηκε το εκάστοτε δάνειο, ποιός διαχειρίστηκε τα χρήματα που λήφθηκαν, που επενδύθηκαν, η έκδοση/ ακύρωση των ομολόγων κ.ο.κ.
 
1.2.2. Επιτροπή ελέγχου για τη διαχείριση δημόσιου χρήματος από εσωτερικά όργανα ή εξωτερικά καθώς και το ρόλο των συμβουλευτικών, ελεγκτικών εξωτερικών, ιδιωτικών ή και κρατικών συμβούλων.
 
1.2.3. Επιτροπή ελέγχου για τη διαχείριση δημόσιας περιουσίας, γεωστρατηγικών περιουσιών, συμβάσεις (πώλησης, ενοικίασης, διαχείρισης, κατασκευής),
 
1.2.4. Επιτροπή ελέγχου για όλα τα Δημόσια Ασφαλιστικά ταμεία και όλων των άλλων ταμείων άμεσα ή έμμεσα σχετικών με αυτά, φανερών ή μυστικών, χωρίς να είναι περιοριστικό στα προαναφερθέντα, για τους ισολογισμούς, τις συμβάσεις, διαχείριση, παράπλευρες πράξεις με χρήση των κεφαλαίων κ.ο.κ.
 
1.2.5. Επιτροπή υπεύθυνη για τον έλεγχο των τραπεζικών Ιδρυμάτων, λειτουργία, εγγυήσεις και βάρη, ,διαχείριση των κεφαλαίων και επενδύσεις που έγιναν απ’ αυτά, συγχωνεύσεις, κεφαλαιοποιήσεις και ανακεφαλαιοποιήσεις, η μετοχική σύνθεση σε όλα τα επίπεδα μέχρι το τελικό φυσικό πρόσωπο για το 100 % της δομής, περιουσιακό χαρτοφυλάκιο, χρηματοοικονομικά εργαλεία που έχουν εκδοθεί από τις τράπεζες και προς ποιες κατευθύνσεις, λειτουργία και συμβάσεις με δανειολήπτες.
 
1.2.6. Έλεγχος για την λειτουργία, επενδύσεις, αξιολογήσεις, ενέργειες κτλ του Τ.Χ.Σ. , του ΤΑΙΠΕΔ καθώς και όλων των άλλων (τοπικών ή εξωτερικών) ταμείων και φορέων που συστάθηκαν και που διαχειρίστηκαν Ελληνική Δημόσια περιουσία και όλων των σχετικών των εμπλεκομένων με αυτά.
 
1.2.7. Έλεγχος οικονομικών καταστάσεων, υποχρεώσεων, περιουσιακών στοιχείων, έλεγχος ταμείων, δομή μισθολογίων, κτλ όλων των Περιφερειακών γραφείων, Νομαρχείων και Δήμων.
 
1.2.8. Έλεγχος των εξοπλιστικών ταμείων και των ταμείων μυστικών κονδυλίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια